pondělí 4. listopadu 2013

Všechny soutěže družstev odstartovaly

Boj začíná. Po včerejšku má každé naše družstvo odehráno jedno utkání a v Extralize se hrála o víkendu hned 2 kola.
Rapid Pardubice A v sobotu prohrál s favorizovaným Novým Borem 3 : 5, který se ještě hřál na nedávné velké slávě s evropským pohárem. Vítězství Nového Boru nad silným favoritem SOCAR v čele s Caruanou a Topalovem byla nečekaná senzace. Obě jeho české hvězdy Navara a Láznička v sobotu s hráči Rapidu jen remizovaly.
V neděli Rapid A vyhrál se Zikudou Turnov 5.5 : 2.5.

"Béčko" Rapidu, AKIS Pardubice, prohrálo v II. lize D s SK ZVU Engineering Lípa A těsně 4.5:3.5.

V Krajském Přeboru I již před 14 dny naše C-družstvo rozdrtilo silně oslabenou exligovou Českou Třebovou (bez své "jedničky" v 7) se skóre  6.5:1.5.

V KP II obě naše družstva Rapid D s Litomyšlí a Rapid E s Vysokým Mýtem vyhrála vysoko s 6.5:1.5 a 6:2 . 
V Krajské soutěži porazilo v derby Rapid F 3:2 Rapid G.

    V utkání KP II Vys. Mýto - Rapid E, kde jsem byl aktivní jako hráč, jsme přesvědčivě vyhráli proti oslabenému soupeři bez jeho nejlepšího hráče a s náhradníky vzadu. Obdivuji přehled a komentáře P. Holáska z utkání 2222 Polabiny - Ústí n.O . O takovém sdílení zážitků v utkáních se mi v našem klubu může jen zdát. Stejně dobrá reportáž je ZDE i s diagramy zajímavé taktiky.
    V minulosti jsem se snažil průběžně sledovat probíhající partie družstva, ale po špatných zkušenostech jsem se zařekl a umínil si, že se budu koncentrovat co nejvíce na svou partii. Naštěstí můj soupeř několika slabými tahy vytvořil bílými figurami pro mě lehce vyhranou pozici již v 17. tahu a tak jsem si myslel, že můžu porušit svou novou zásadu a porozhlédnout se po ostatních. To již náš kapitán Kalhous podepisoval výhru na poslední desce a vedli jsme brzy 1:0. Další bod zavěsil Pavlovec. Karel Hrnčiarik na 2. postupně přehrál starší sestru Sabolovou ve vídeňské. Smůlu si vybrali jen Thomas Hennig s Kristýnou Sabolovou a Miloš Slabý s hostujícím Frant. Janečkem. Je docela možné, že ta moje ztráta koncentrace prohlížením ostatních partií způsobila, že jsem sám končil jako poslední, anebo byl soupeř tak zarputilý.
Kromě partie jsem stihl pokecat s krajským šéfem komise rozhodčích Janečkem o plánovaných změnách šachových pravidel FIDE.  Informace  Nejhorší změnu vidím v možnosti prohlídek hráčů na přítomnost elektroniky (i vypnuté) a možná prohra. Taky dva nemožné tahy ve vážné partii má způsobit prohru. 

Žádné komentáře:

Okomentovat